2010-09-20

Ett helt veckoslut

I fredags fick jag chansen att hälsa på i stallet igen, där jag inte satt min fot på åtminstone ett par månader. Det gällde en fotografering av min kompis ponny, som på grund av en envis gammal skada snart inte kommer att vara med oss längre. Otroligt söt är hon i alla fall, och så har hon hunnit sätta en sån där varm och go vinterpäls som är så härlig att dra fingrarna igenom. Försvårar dock porträttfotografering något, men det gick ganska bra ändå!


Lördagen i sin tur bestod av festligheter i Sofias lya. I alla fall för vår del, de andra drog senare ut på krogen. Själv hade jag en tidig morgondag framför mig och mannen min dras med tandvärk (visdomständer är uppenbarligen ingenting att leka med). Det var hur som helst fint att träffa folk och umgås lite.


Största överraskningen var nog ändå Milla som jag inte alls hade väntat mig att träffa där. Mucho fin tjej, så jag blev lite till mig och poserade stenhårt.


Som sagt, söndagen började tidigt och med ännu mer hästrelaterat. Nu var det dock min egen ponny, och hennes nuvarande ryttarinna Tindra, som skulle peppas inför tävling. Bra gick det och de vann sin ena klass på höga poäng. Måste erkänna att jag var otroligt stolt över att få stå bredvid som hästägare, och att ögonen inte var helt torra när de fick ta emot förstapriset och ta täten i ärevarvet. Det är ingen lätt häst och man får inget gratis, så Tindra är väl värd varje framgång!
  Hemma igen var det dags att traska iväg till vallokalen och lägga min röst, för att resten av kvällen följa hela proceduren. Och ja, jag är (minst sagt) uppriktigt bekymrad över resultatet och det stöd Sverigedemokraterna tydligen har i landet och inte minst i Eskilstuna. Något har verkligen gått skrämmande snett och det är inte okej på något sätt. Jag tänker dock inte gå in på detta något mer för tillfället, även om jag nog skulle kunna skriva hur mycket som helst (det är alltid lätt att skriva när man är upprörd), utan släpper helt enkelt allt som har med valet att göra för ett tag. Det känns som att vi alla har tillräckligt att ta in och reflektera över redan.

2 kommentarer: