2010-10-16

Gårdagen och dagen efter

Pellefant och jag var så väldigt trötta när vi vaknade idag och kände inte alls för att lämna värmen under täcket, så jag kilade bara upp lite snabbt och tog med mig frukosten tillbaka. Det fungerade och nu känner jag hur orken sakta men säkert börjar infinna sig.

Igår då? Det började segt och lokalen var lika kall som ett kylskåp, vinterjackan fick till och med vara vara kvar på. Kan villigt erkänna att jag längtade hem till mina raggsockor både en och två gånger. Efter ett tag började dock fler folk droppa in och värmen steg i takt med att det provisoriska dansgolvet fylldes och alkoholnivån höjdes. Det slutade med att vi nog dansade non stop från elva till halv två, så när som på några pauser för påfyllning av syre och nikotin. Och som de flesta vet så är jag glad bara jag får dansa, då kvittar det nästan att jag övergav en flaska fuskchampagne med jordgubbsmak (klarar fortfarande inte av champagne efter studentens bravader). Så på det stora hela var det väldigt lyckat. Att jag dessutom överöstes med uppskattning av både vänner och tidigare okänt folk bidrog såklart, svalde det med hull och hår och växte nog någon centimeter som människa. Lilla my var helt enkelt poppis. (Så ja, ni som gissat på lilla my har alltså gissat rätt). Kameran fick tyvärr inte följa med så jag har inga bilder att visa er, men det är nog egentligen lika bra. För allas trevnad liksom. Klockan fyra inatt var jag i alla fall trött, glad och färdig för sängen.

5 kommentarer:

  1. woaaaaaaaaaaaaaah, äntligen hitta jag dej igen.
    Låter NÅGOT stalkeraktigt men har alltid diggat din blogg, ditt språk och dina bilder.
    btw, har ett likadant gosedjur hemma.... heeeh.
    ha en trevlig dag får man la säga då

    SvaraRadera
  2. vilken underbar underbar underbar bild.

    SvaraRadera
  3. Vad är detdär i skålen, ser mumsigt ut!

    SvaraRadera
  4. Om jag inte minns helt fel så är det vaniljyoghurt med rivet äpple och all-bran (flingor), toppat med banan och kanel. Haha.

    SvaraRadera
  5. Haha shit vad gulligt, du har en likadann elefant som min lillasyster. sött sött.
    blev lite kär i din blogg förresten. helt underbar!

    och sv. festivaler är ju typ det allra bästa som finns;)
    Ja det är ju iofs en bra ide att börja med 4an. Håller på med den igen jag med, man fastnar ju ganska lätt:D

    SvaraRadera