2010-10-17

Sommaren i bilder

Nu, när vi passerat mitten av oktober och kvicksilvret kryper under nollan om nätterna, kan vi nog vara överens om att sommaren är över. Men som vanligt när man ska skiljas från något eller någon så det gör lite ont och är lite svårt, så därför tänkte jag knyta ihop säcken en gång för alla genom att summera det som varit och det som tåls att komma ihåg. Häng med!

Sommaren började med planering av studenten. Vi sprejade lakan och såg av misstag till att ingen skulle kunna glömma oss.


Vi hade även tiokamp och kom förvånansvärt nog inte sist.


Sen var jag lite fräck och hoppade över att pynta flaket. Istället åkte jag ner för att ta emot darling som gick ut två dagar innan mig. Det var himla fint, och dagen efter snodde jag med honom tillbaka till eskilstuna.


Och nog var det en lycklig tjej som avslutade sina gymnasieår i regn och kyla (och miljövänlig studentmössa), med lite för mycket bubbel och dans i vardagsrummet med lika glada vänner.


När allt studentfirande var avklarat hängde vi i parken mest hela tiden. Drack vin, rökte lite för mycket och hade det allmänt bra.


Jag jobbade också, men hade tur och fick ledigt för att tillbringa fyra nätter på emmabodafestivalen. Mådde oförskämt fint hela tiden och det var nog det bästa med hela sommaren. Bilden är förresten stulen av Oliver.


En vecka efter emmaboda följde jag med familjen till skottland, där det bland annat fanns såhär söta butiker.


Resten av sommaren gick åt till att bada..


äta gott, denna gången hos sofia..

och umgås lite med stallkatten.


Och med detta i bagaget så lämnar jag sommaren för att försöka njuta av både hösten och vintern. Alla årstider har ju trots all sin charm, och blir de bara hälften så bra som dessa varma månader har varit så är det faktiskt gott nog.

1 kommentar:

  1. Så lite så :)
    Ja eller hur, men som du sa dom är ju bäst!

    SvaraRadera