2011-02-06

Ibland går det trots att det inte går som man tänkt sig

80-talsfest. Snetofs och turkosa naglar. Borttappade pengar, legitimation, kårleg och bankomatkort. Ett finkammat campusområde. Lite förtvivlan. Insmugglad på studentpuben trots att det tydligen ska vara nästintill omöjligt. Dans, dans och lycka. Ungefär så kan man nog sammanfatta lördagen som höll på att sluta i katastrof (katastrof som i att jag skulle vara tvungen att sitta hemma och ruttna en dag till). Tur att det finns bra folk.


Spärrade mitt kort när jag kom hem inatt och har nu fjorton kronor att leva på den här veckan, förutsatt att jag inte plötsligt kommer ihåg koden till mitt andra kort. Har ett försök kvar, känns stabilt. Det här är livet.

1 kommentar:

  1. Nääej, inte tappa alla kort, fy fan vad jobbigt!! 14 kr låter bra, berätta hur det går med det;)

    Förstår vad du menar med upp och ner. Min helg har vart fin, hängt med söta människor och haft det bra:)

    SvaraRadera