2011-02-27

Söndagspyssel

När jag vaknade för andra gången idag ville min mage helst av allt vända sig ut och in, och inte på grund av tidigare alkoholkonsumtion utan helt enkelt för att den var så gott som tom. Ett par sojakorvar (årets första grillning genomfördes nämligen, kallt men fantastiskt) på nästan ett dygn är lite väl lite. Husmoderlig som jag är och sugen på bröd som jag var så tog jag tag i problemet och ställde mig helt sonika och tillagade en brakfrukost. Resultatet var definitivt godare än det ser ut (hey, jag var trött, hungrig och bakfull).

Scones med stekt ägg/gurka och örtpastej. Sojakorv. Wokade grönsaker. Keso.

Efter detta ägnade jag mig åt att plöja igenom svtplay's programtablå, där det går och hitta en och annan godbit och lyckades sedan slockna igen, morgonkaffet till trots. Ställde dock klockan okänt antal gånger för att komma upp och iväg till affären innan dagsljuset flytt. Min lathet har nämligen tagit ut sin rätt och kylskåpet har ekat skapligt tomt hela helgen. I vilket fall som helst så lär jag ha träningsvärk imorgon. Att bära tunga matkassar är definitivt en sport i sig.

Kålrot, yoghurt och keso är väl det mest matiga som gick att hitta.
Och mina färska tortellini som är oumbärliga i linssoppan såklart (tips tips tips).
Gammalt vin och tjejsnus också, tummen upp.


Annars har jag mest pysslat med  mina vanliga söndagssysslor. Typ, trassla med dreadsen. Den här gången behövde dock utväxten få sig en omgång så nu är jag alldeles gul och hemsk i hårbottnen. Känns alltid lika jobbigt och jag blir bryskt påmind om varför jag valde att gå tillbaka till brunt innan jag satte igång operation dreads. Fast nu trivs jag för bra med att vara ljus för att göra något drastiskt, vi får se.




 

(Och det går ju inte att komma ifrån att idag är idag och att det inte alls var såhär det skulle vara. Så mycket tankar, så lite ord. Hjärta.)

1 kommentar:

  1. Såg inte heeelt oaptitligt ut;) Och scones är ju aldrig fel, jisses så smaskigt!

    SvaraRadera