2011-03-11

Snabb tomatgryta med ravioli

Min tillvaro består mestadels av känslosamma dagar och sena nätter, så nu tänkte jag istället bjuda er på något helt annat. För tro det eller ej, men det händer faktiskt att jag äter annat än linssoppa, även om de gångerna kanske är lite för lätträknade. Här kommer alltså ett tips på en snabb och god gryta (om man kan kalla det gryta?) som i alla fall gör mina smaklökar glada.



Fräs sådant du tycker är gott i en stekpanna. Själv tycker jag att lök, champinjoner, sojakorv, vita bönor och spenat är fina grejer. När löken och champinjonerna har fått svettats ut lite vätska och korven fått stekyta har du i krossade tomater och kryddar sedan efter behag. Salt, peppar och oregano gifter sig till exempel fint med tomat. Låt grytan puttra ihop på svag värme en stund.




Pasta är givet att ha till och allra godast är det med färska ravioli. Det står visserligen lagom för två, men är man lite snål så räcker det gott och väl till tre. Koka ett par minuter och vänd sedan ner det i grytan och låt dra någon minut till. Servera och njut!




Och som vanligt får ni bortse från att matbilder inte är min starka sida och lita på mig när jag säger att det är gott (vilket det sannerligen bör vara så många gånger som jag använt ordet 'gott' i det här förhållandevis korta inlägget).

1 kommentar:

  1. du är så himla söt, och jag älskar verkligen dina dreads! såg att du skrivit något om att de sista på dem var löshår? hur långt var ditt hår när du gjorde dreadsen o hur mycket är "äkta" hår? funderar nämligen på å skaffa men vet inte så mycket om sånt :)

    SvaraRadera