2011-04-11

Bakisgrillning/Födelsedag del två

Vaknade av ett sms på söndagen om att det vankades grillning, vilket ungefär kändes som den bästa idén ever. Därför var det bara att glatt svida om och slänga på solbrillorna (tack för att ni finns) för att möta upp fina flickor och pojkar och vingla iväg till affären. Vem behöver väl frukost på sängen när man kan äta sojakorv och potatissallad på en filt i solen? Inte jag i alla fall.

Det var så varmt att en tunn kofta räckte gott och väl, trots blåst och enstaka moln.
Efter en hel del pillande med att få igång engångsgrillarna beslutade vi oss för att till nästa gång gå ihop och köpa en riktig. Känns värt med tanke på hur många grillningar vi lär hinna med under de här åren.
Fina tjejer.
Varma bullar som doftade sådär ljuvligt nybakat.

Detta var alltså min första helg som tjugoåring och det känns onekligen underbart. Åh, vad länge jag kommer kunna leva på det här. Nu ska jag skura mitt kladdiga golv rent från diverse drycker för att imorgon ta plats på tåget till eskilstuna. Jösses.

1 kommentar: