2011-05-27

Allkårsveckan del ett

Det är så himla dålig uppdatering här, jag vet. Har ju som ni vet inte befunnit mig vid en dator särskilt mycket på senaste, och igår fick vi dessutom ut hemtentan (som måste bli klar innan det är dags för siesta och allt det där). Mitt internetliv är helt enkelt inte högsta prioritet för tillfället, hah. Här kommer i alla fall första delen av bilderna från allkårsveckan, bättre sent än aldrig.

Redan på tisdagen klockan nio började kalaset med invigning, tågande genom campus, frukost och diverse alkoholhaltiga drycker. Lika bra att köra ordentligt på en gång liksom.
När molnen blev alltför hotfulla förflyttades festen hem till sofie. Det är en sak som är himla bra med att bo såhär, finns alltid någonstans att ta vägen på bara ett par minuters gångavstånd. Där skrevs det i alla fall på alla möjliga kroppsdelar och jag var nog ganska nöjd med vin och motljus.

Sedan var det dags att dra sig ut igen, såpaolympiad stod nämligen på schemat. Kallt och dant var det med samlaget var såklart taggade.
Vi andra ställde upp som mentalt stöd, för sådant får man ju inte underskatta.

Några timmar senare, lite kallare och med såpa i ögonen stod det klart att laget åtminstone inte kommit sist (vilket vi gjorde i de allra flesta andra aktiviteter vi ställde upp på, men det tog vi visserligen igen med att antagligen festa hårdast, så det gjorde inte så mycket. Något ska man väl vara bäst på, liksom.)

Nu ska jag fortsätta skriva, skriva och skriva för att försöka bli färdig innan utsatt tid. Vore fint att få vara ledig i ett par dagar innan det är dags att festivala. Puss finisar.

1 kommentar:

  1. Du är så fin!
    Och jag log hur stort som helst när jag såg dessa bilder.
    Låter bra att du haft det underbart i alla fall!

    SvaraRadera