2011-12-30

Tack och hej tjugohundraelva

Tjugohundraelva. Herrejisses vilket år. Så mycket på alla sätt och vis och bra och dåligt och bäst och sämst och allt däremellan. Så istället för att göra någon slags sammanfattning, som ändå skulle blivit mest kaos, så tänkte jag punkta upp lite av det jag är stolt över att ha åstadkommit under året. Sådant är liksom alldeles för lätt att glömma bort när det är mycket som snurrar, och vi kan dessutom behöva klappa oss själva på axeln emellanåt. Komma ihåg att vi gör fint också. Så, here we go:

  • Jag flyttade hemifrån. Trettiosju mil från tryggheten, till en stad där jag aldrig satt min fot och inte kände en människa. Och jag har inte ångrat mig en sekund.

  • Jag har fixat ett års universitetsstudier bättre än förväntat, trots att jag förmodligen varit mer instabil än någonsin. Såhär i efterhand kan jag inte förstå hur det gått till.

  • Jag har gått till en pizzeria, beställt en pizza och ätit upp hela jävla pizzan alldeles själv. Kan låta som en petitess, men det har kanske varit min största skräck sedan jag gav mig själv det som nyårslöfte. Elva månader tog det, men jag gjorde det.

  • Jag har äntligen tagit mitt vuxenansvar och sett till att det blir förändring. På vilket sätt vet jag inte riktigt än, men det händer åtminstone saker. För min omgivnings och inte minst min egen skull.
 .
Och med det i bagaget så ser jag fram emot det nya året med en rejäl dos tillförsikt och en gnutta spänd förväntan. Jag tror att det kan bli bra. Hoppas att det blir bra.

Tionde april tjugohundraelva, tillika min tjugoårsdag.
Första grillningen med fina människor, åh denna längtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar