2012-03-16

Blyga fräknar och en massa drabbel

Det är fint med sol och vår för då börjar fräknarna titta fram. Skönt att inte vara lika glåmig och färglös längre liksom, även om min hy har någon form av blekgul nyans året om. Äter jag för mycket morötter ser jag på gränsen till sjuk ut. Lite knäppt, men så kan det tydligen vara. Ska kanske ge det här med solbränna en chans i år? Heja beach tjugohundratolv.


Hur som helst, idag var jag mest bekväm och körde nakna ögon. Skönt när man är morgontrött och vill kunna gnugga ordentligt. Lite färg på läpparna så känner man sig piffig ändå. Piffig är för övrigt ett så bra ord, blir kallad det med jämna mellanrum och det är något särskilt roligt med det? Gör mig glad och fnissig.

Anledningen till min morgontrötthet var i alla fall ett besök på vårdcentralen och bilden är till för att skapa lite medlidande. Är ju omplåstrad och ynklig! Nejdå, det gick bra och var ganska spännande. Kul med ekg och tillhörande sugploppar, men trodde ett tag att de skulle tömma mig på blod när det fyllde rör efter rör och aldrig tycktes nöja sig. Lever ju dock fortfarande så oron var väl obefogad.
.


Nu är jag mest mentalt utmattad på grund av överdrivna känslovallningar. Borde väl vänja mig, men åh. Saknar typ allt och alla och är plötsligt helt mammig? Har saknat min mamma alldeles jättemycket sedan jag var i eskilstuna senast vilket jag knappt gjort på nästan ett år. Vill bli klappad på huvudet och äta glass. Men jaja, ska sluta nu. Funderar på att dricka vin imorgon men min mage är stresstrasig och ledsen. Kul eller? Inte särskilt.

1 kommentar: