2012-03-14

Matilda-dagen och trött i huvudet

Idag är det matilda-dagen, och även om det här med namnsdagar aldrig varit något särskilt för mig så är det ju trots allt en anledning till att göra något extra piffigt en vanlig onsdag. Själv ville jag ta tillvara på det härliga vädret och avnjuta årets första måltid utomhus. Sagt och gjort, med filip som sällskap blev det subwaymacka och blaskigt kaffe till brunch, som tillsammans med strålande solsken kändes fint i både mage och själ.


Annars har jag tre läkarbesök inom loppet av en vecka att se fram emot. Det ska vägas och mätas, tas ekg och dubbelsiffrigt antal prover, informeras och planeras och pratas och vändas ut och in på allt som känns. Samtidigt ska nuvarande kurs hinna tentas av och livet ska levas. Det är mycket. Kanske lite för mycket och även om jag mår bra så blir jag hemskt trött och vet ibland inte riktigt hur jag ska orka. Skulle vilja ha lite semester, tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar