2012-05-03

Lätt som en plätt

Idag startade jag dagen med plättar till frukost, vilket var så himla gott och fint och förmodligen ett av de bästa sätten att vakna till på. Mätt och nöjd tog jag sedan mannen min med mig in till stan för att proviantera inför imorgon. Barbent och i kortärmat, bör tilläggas. Åh, vill inte att denna värme ska försvinna! Hur som helst, imorgon ska jag dricka vin för första gången på verkligen jättelänge och jag är så taggad och förväntansfull. Äntligen känns det kul och bra igen! Det enda roliga med att skriva tenta = efterföljande tentaslask.


Och ja, den där tentan. Är så förvirrad och dåligt förberedd att det känns lite pinsamt att ens gå dit och behöva lämna in något. Damn you prestationsångest. Å andra sidan så försöker jag tänka på hur mycket annat bra jag åstadkommit den här terminen. För faktiskt, vad är väl en tenta om man jämför med livet? Jag finns fortfarande här och är på väg tillbaka. Resten löser sig, på ett eller annat sätt.


3 kommentarer:

  1. Precis. Och man behöver inte alltid högsta betyg, oberoende på om det är A eller VG som gäller. G är alldeles dugligt. Varje gång!

    Och plättar. Nooom.

    SvaraRadera
  2. åh vad gott! och du lyckas verkligen med att få allting att se gott ut på dina bilder!
    mästerfotograf och en liten mini-stjärn-kock kanske? :)

    SvaraRadera