2012-07-21

Familjeäventyr, älskade kent och nybakade bullar

Den här helgen har varit så himla himla fin, och då är den inte ens slut ännu. Varmt och lugnt och allmänt härligt med inslag av små äventyr tillsammans lilla familjen som jag tycker så väldigt mycket om. Precis vad som behövs för att ladda batterierna, och särskilt fint då vi vanligtvis ses så sällan och inte riktigt hinner med att bara vara och umgås. Åh, är så galet tacksam att jag har dem.


Igår gick jobbet smidigare än vanligt och jag kunde ta helg lite tidigare. Inte alls fel. Det blev picknicklunch/middag på nya filten innan det var dags för helgens höjdpunkt. Jordgubbar, melon och baguette med tofuröra serverades bland annat. Gott!




Alltså, de är ju så gulliga! Vill typ nypa i kinden, fniss. Sedan var det hög tid att dra sig mot området där konserten skulle äga rum, och därifrån finns det tyvärr inga bilder men HERREJISSES vad bra de var! Helt knäppt, det finns liksom inte ens tillräckligt med ord. Kan vara bästa någonsin. Åh, älskade kent. Är lyrisk.



Idag sov jag sedan mycket längre än vad jag brukar och det var både skönt och välbehövligt. Vaknade dessutom upp till doften av nybakade kanelbullar, och finns det egentligen något bättre sätt att starta dagen på? Skulle gärna ha det så alltid och hela tiden. Hahah, så idylliskt. Händer det ens på riktigt?


Aja, uppenbarligen så gör det ju det. Och efter bland annat en helgfrukost i solen, födelsedagstårta hos kusinerna, lång skogspromenad med ponnyn och världsgod grillmiddag kan man ju inte vara annat än nöjd med tillvaron. Det är dagar likt dessa som påminner mig om varför man ständigt orkar. Varför man kämpar. Det är så himla mycket värt det. Om och om igen.

1 kommentar:

  1. som alltid smäller jag av när jag ser dig. du är så o t r o l i g t fiiiin (& detta inlägget gjorde mig glad, puss)

    SvaraRadera