2012-07-02

Träningsabstinens och frågestund

Har nyss klivit upp för andra gången idag och har hittills hunnit med att dricka en kopp kaffe och spontanstudsa lite. Träningsabstinensen har börjat smyga sig på efter ett par veckors slöande och jag vet liksom inte vart jag ska göra av energin. Hah. Det här med att sitta still är inte riktigt min grej. Har dock en överenskommelse med min sjuksyster till mamma om att träningsförbud råder tills min kropp hittat någon form av balans igen. För tillfället tappar jag nämligen kroppsmassa hur mycket jag än trycker i mig (tycker i alla fall att jag får i mig tillräckligt men vad svårt det ska vara?!) och det är nästan lite läskigt. Så nu blir det istället till att stoppa i sig frukost innan det är dags för lunchbuffé med mina bästa brudar (åh herregud vad jag längtar är helt nipprig och knäpp). Wiiiii.


Men för att komma till det väsentliga med det här inlägget. På det senaste har det trillat in en hel del frågor som liksom har kommit bort i virrvarret, samtidigt som flera nya små hjärtegull tycks ha hittat hit. Därför tänkte jag att det kunde sitta på sin plats med en så kallad frågestund här i lillbloggen. Ni som ställt frågor och inte fått svar får hemskt gärna ställa om dem nu, och för de övriga som eventuellt undrar något så kör på! Om det nu kommer in några frågor så sammanställer jag dem i ett inlägg senare i veckan. Kom igen nu, puss!

12 kommentarer:

  1. Tur att du själv är förnuftig och verkar ha en lika klok mamma. Kroppen kan spela spratt på en ibland, verkligen!

    Vad blir det för god lunchbuffé? :)

    SvaraRadera
  2. Tehe, charmig? Mwah, tack :3

    Jo, men verkligen. Jag tycker själv sådant är otroligt frustrerande, och försöker verkligen lyssna på mig själv och min kropp, min aptit och mina sug. Men det är absolut lättare sagt än gjort ;) Sådan tur att du har din mor!

    Åh, så gott. Då kan det ju inte gått fel. Hade själv skippat sushin och fyllt magen med lite extra efterrätt, mwaha :D

    SvaraRadera
  3. Det var inge bra Matilda.. Du är vegetarian/vegan va? Det kan ju vara en anledning.. Du måste ta hand om dig!
    Sv: och så tack, tack, tack!! :) Känns så overkligt! Kram <3

    SvaraRadera
  4. Jo, jag har en liten fråga, en ganska personlig, vi får se om du känner för att svara eller inte.
    Har du haft en ätstörning eller något slags problem med mat/hjärnspöken över lag?

    SvaraRadera
  5. sv. ih, tack finis!

    och ta hand om dig :( <3

    SvaraRadera
  6. Jag har en massa frågor jag kunnat ställa men just för tillfället har jag hjärnsläpp...

    - Vilka är dina favo-bloggar?
    - Visa bilder från när du är yngre?
    - Vad vill du bli i framtiden?
    - Berätta något om dig som du tror inte så många vet?

    Bättre än inget ;) KRAM!

    SvaraRadera
  7. Först vill jag bara säga att du är vacker som en sagoprinsessa.
    Mina frågor:

    - Vad är din högsta drömm?
    - Vad ville du bli när du var liten?
    - Vad var ditt favorit barnpogram?
    - Band/artister du gillar?
    - Vilka länder drömmer du om att besöka?
    - Vad tycker du om stora åldersskillnader i förhållanden? (är kär i en 10 år äldre kille...)
    - Om du var ett djur, vilket skulle du vilja vara?
    - Vilka är dina favoritaffärer?
    - Vilken är din favorit årstid?
    - Favoritfärg?
    - Snälla, om du har lust, lägg upp fler recept! :)

    Ganska många frågor haha, förlåt! :)

    Kram

    SvaraRadera
  8. din träningsabstinens? är det typ tvångstankar eller för att du känner att du behöver gå ner i vikt? (hoppas du inte tar denna frågan fel, för du behöver verkligen inte gå ner!)
    har du verkligen ingen aning om varför du har tappat i vikt? inte ens minsta lilla undermedvetna som vet någonting?

    vad brukar du göra när du har tråkigt/ensamstund/bara gå hemma dag?
    Kram på dig du otroligt vackra människa!

    SvaraRadera
  9. - Vart skulle bo i världen om du fick bestämma?
    - Hur många sms skickar du per dag?
    - Hur går det för dig i skolan?
    - Vad ska du göra i sommar?
    - Favorit film?
    - Favorit maträtt?
    - Vad tränar du för något & hur många gånger i veckan?
    - Vad har du för personlighet?
    - Vad drömmer du om i framtiden?
    - Favorit smak på glass?

    SvaraRadera
  10. vad är det finaste du vet?
    hur träffades du och din pojkvän?
    finns det symbolik/speciell mening bakom dina tatueringar?

    SvaraRadera
  11. Vad använder du för smink & hudvårdsprodukter?
    .. hårprodukter?
    .. skor?

    SvaraRadera
  12. Är du ätstörd? Kan du berätta mer om det? /Kämpande anorektiker

    SvaraRadera