2012-09-06

Let's forget about the dirty world

Snurrar och virvlar. Befinner mig en halvmeter ovanför marken. Sjunger, piper och talar innan jag tänker. Kliver upp mitt i natten för att kladda ner små ord och meningar som jag ändå knappt förstår när jag vaknar upp morgonen efter. Ord om rosa moln och fnitter och sådant som får hjärtat att slå lite extra fort. Meningar om att våga flyga trots risken att falla. Och trots att jag är alldeles för trött men har på tok för mycket energi för att kunna sova så är det ett underbart tillstånd att befinna sig i. Och trots att jag måste skriva lappar för att komma ihåg att handla och läsa och dammsuga och andas så är det så fint. Trots allt så är det värt det. Här känner jag mig själv. Här är jag hemma.


Och till er rara och fina och gulliga som inte fått svar på mail eller kommentarer. Det kommer. Bara inte just nu när allting går så himla fort att jag knappt hinner med mig själv.

1 kommentar:

  1. Ta din tid att ta vara på dig själv, ditt liv, dina dagar :) Vi finns väl alltid här ^^

    SvaraRadera