2013-01-02

Ynklig liten morsgris

Nyår var så himla fint och bra (trots att vi snorade ikapp alla tre) och firades tillsammans med Kajsa och Robin. Trerätters, bubbel, vin, sällskapsspel, kinesiska lyktor och så snart tolvslaget var gjort åkte myskläderna på och så bäddade vi ner oss i soffan. Perfekt, om jag får säga det själv. Promenerade slutligen hem i regnet halv fyra på morgonen och var bara nöjd och tillfreds, som sig bör. Tack vänner, för ett strålande slut och en lika fin början!




Annars har jag ungefär sovit dygnet runt sedan jag kom hem för sisådär en vecka sedan, med undantag för nyårsafton såklart, och mer eller mindre enbart levt på nyponsoppa och värktabletter. Är typ lite sjuk av allt och det verkar så fruktansvärt långdraget. Skör som jag är så blir dessutom min ångestproblematik så mycket mer närvarande när jag får för mig att jag är döende och att ingen kommer att sakna mig innan det är för sent. Hahah jaa. Jag vet ju att det inte är så. Men det kvittar liksom. Så vad gör man? Det slutade med att jag bokade en sista minuten hem till mamma och pappa för att kunna ligga i deras soffa och tycka synd om mig själv där istället. Från imorgon fram till söndag. Ska förhoppningsvis hinna bli frisk och bota lite hemlängtan på samma gång. Alltid extra jobbigt för lilla hjärtat efter en storhelg eller sommarlov. Fina familjen. Nu: packning!

2 kommentarer: