2014-05-20

Piller och kärlek

I september börjar skolan och jag är inte mer redo än vad jag var för ett halvår sedan. För ett år sedan. För två år sedan. Har fått ytterligare en medicin. För ångesten säger hon, men det jag egentligen behöver är kunskap om hur jag ska kunna leva mitt liv i denna virvelvind.

Men jag är glad. Jag är glad för den längtan som växer innanför revbenen på mig. Den längtan efter henne som får mig att känna mer än vad jag någonsin gjort tidigare. Och jag är glad för att jag snart flyttar tillbaka till växjö. Tillbaka till staden där jag känner mig mer hemma än någon annanstans i detta avlånga land. Jag är glad för att jag fått lägenheten jag drömt om under hela studietiden. Lägenheten med kök och uteplats och gott om utrymme för den stora sängen som nu bara är min. Som är vår. Där vi får plats allihopa. Min lilla familj och jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar